Google începe să facă reclamă la aplicații pe pagina principală
După foarte mulți ani în care nu am văzut reclame pe prima pagină a Google, gigantul din Mountain View a început să-și promoveze aplicațiile de mobil.
Pentru cea mai mare parte a internauților, ideea de Google este sinonimă cu prima pagină a motorului de căutare. Exceptând ocazionalele Google Doodles, aceasta este perfectă prin simplitate. Pe lângă căsuța de căutare, sigla companiei și cele două butoane, nu prea mai include mare lucru. Această practică este în contradicție cu ceea ce fac cei de la Yahoo sau Bing, care v-au obișnuit cu un un pic mai mult conținut informativ pe prima pagină.
Din păcate sau din fericire, situația s-ar putea schimba și în cazul Google. Un număr semnificativ de utilizatori ai motorului de căutare pe mobil au început să se lovească de pagina principală capturată mai jos. Spre deosebire de una uzuală, aceasta include micul cadou din partea de jos a ecranului. Acesta reprezintă în egală măsură o reclamă și o scurtătură către liste cu aplicațiile de mobil create de inginerii companiei. În funcție de sistemul de operare al telefonului vostru, veți întâmpina lista cu aplicații de iOS sau Android.
Deși nu mă încadrez în categoria celor care sunt entuziasmați de acest gest din partea Google, ne oferă ocazia de a vedea mai bine eforturile companiei americane când vine vorba de aplicații de mobil. Pentru iOS, de exemplu, o platformă concurentă de altfel, Google oferă la această oră nu mai puțin de 62 de aplicații de o varietate surprinzătoare. Începând cu Gmail sau YouTube, gigantul american vă oferă și unelte pentru creat conținut, editat documente sau analizat performanța site-ului vostru. Mai rămâne să vedem dacă cei de la Google își vor face un obicei din a vă oferi mai multe informații relevante sau reclame pe prima pagină.